CONFIDENTIAL: 《我要成名》和《瘋狂的石頭》

2006/09/03

《我要成名》和《瘋狂的石頭》

早上和媽媽去觀塘 APM 看 HK$30 早場電影,劉青雲主演的《我要成名》,描寫香港做演藝人的辛酸。平鋪直敘的劇情片,好看但沒有甚麼特出的地方,不過不失。明白做好演員的難處,是他們的心聲,拿出來做告白和訴苦。

晚上和阿花及其男友在油麻地百老匯電影中心看中國電影《瘋狂的石頭》。期待有多點對中國人和社會的諷刺,結果換來不俗的電影語言和劇本。原來是套不落俗套的黑色優默輕喜劇。雖然與期待的有所不同,但我同樣希望可以再看一遍。到現在我還搞不懂最後那塊落在偵探女朋友身上石頭的真偽。

出門時與弟弟同行,三人看完電影後弟弟加入我們一起去吃晚餐,四人當中只有我與阿花在不停地談天,都是說舊事。及後想和弟弟去一間新遊戲機中心玩「找不同」的遊戲機,可是那裡竟沒有這機種﹗最後我們只好一同乘公共汽車回家。

也是過得不錯的一天。

4 Comments:

Anonymous 匿名 said...

阿花也拍拖啦,是好消息呢。
不下讓我說中他也是christian, heehee.

2006年9月4日 下午6:47:00 [GMT+8]

 
Blogger Krispy said...

可以不是 Christian 嗎?
不過他們不在團契認識。
反而是在一次義務性質社區活動認識。

2006年9月4日 下午10:05:00 [GMT+8]

 
Anonymous 匿名 said...

以我所見女朋友既係真GE!!其實都幾好睇呀,可以睇到現在大陸大概係咩面貌:)

2006年9月5日 下午2:28:00 [GMT+8]

 
Blogger Krispy said...

Much content of the film《瘋狂的石頭》is reviewed here, you might not want to read it before you watch the film.

I agreed with you, but I can't explain why it is the genuine one.

There are few pinch lines that I found very interesting,
including the moment when (1) the gangs failed to deceive passengers; (2) the motorcyclist crashed the door of a private vehicle; (3) the bloke was trapped underground; and (4) the professional theft killed his boss, and more amusing, when he found out himself killing his boss.

Ferdinand, I wasn't saying that it isn't a good film. Instead, I was saying that its style is out of my expectation. In fact, it is a very interesting film that I would recommend to my friend.

2006年9月6日 上午1:29:00 [GMT+8]

 

發佈留言

<< Home